A gyerekek kétharmada szerint az álmodás kreatívabbá teszi őket

Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A LEGO® DREAMZzz™ a LEGO Csoport első olyan témája, amelyet valóban a gyermekek álmai ihlettek, miután egy globális kutatás szerint háromból két gyermek azt állítja, hogy az álmodás segít nekik kreativitásuk kibontakoztatásában.

A LEGO® DREAMZzz™ koncepcióját a LEGO Csoport a globális kutatás figyelembevétele mellett fejlesztette ki, melyet 29 országban, közte Magyarországon, 6-12 éves gyermekek körében végzett. A felmérés a gyermekek képzelőerejét, az álmok pszichológiáját, azok érzelmek feldolgozásában és az akadályok leküzdésében betöltött szerepét, továbbá a játék kreatív kísérletezésre gyakorolt hatását vizsgálta.

A LEGO Csoport több mint 23 000 gyerek körében végzett globális felméréséből kiderült, hogy 10-ből hét gyermek (69%) nap-mint-nap átéli a stressz vagy a magány érzését, és minden negyedik (24%) a világban vagy a közösségi médiában zajló eseményeket nevezi meg azok okaként. Az alvásszakértők azonban kiemelik: az álmok kulcsszerepet játszhatnak abban, hogy a gyerekek fel tudják dolgozni az összetett érzelmeket. A megkérdezett gyerekek – köztük a magyarok – kétharmada (68%) szerint az álmok fontosak, és segítenek nekik abban, hogy napközben is kreatívabbak legyenek.

A május 15-én induló LEGO® DREAMZzz™ a LEGO Csoport kreativitás iránti szenvedélyéből született. Az új téma bevezetését a LEGO® DREAMZzz™ sorozat vezeti fel, melyben az iskolai barátok, Mateo, Izzie, Cooper, Logan és Zoey kalandjait követhetjük, és akik egy titkos ügynökséghez csatlakozva megtanulják, hogyan használhatják a képzelet erejét, hogy az Álomvilágba utazzanak – és megtanulják legyőzni a zsarnok Éjkirályt!

A LEGO® DREAMZzz™ 10 epizóddal jelent meg május 15-én, és 2023 augusztusától vadonatúj termékekkel és további részekkel egészül ki.

Forrás: LEGO®